یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۲۷:۳۶

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت:
توصیه ما تخصصی شدن نمایشگاه انرژی کیش است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تاکید بر این که وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه آن حمایت جدی از برگزاری نمایشگاه انرژی کیش داشته و دارند، گفت: برنامه وزارت نفت این است که نمایشگاه‌های عمومی و مشابه نفت را به نمایشگاه‌های تخصصی بدل کند و ما همین توصیه را به برگزارکنندگان نمایشگاه انرژی کیش هم داشتیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، اکبر نعمت الهی با تاکید بر این که وزارت نفت حمایت خود را از برگزاری نمایشگاه انرژی کیش اعلام کرده ، گفت: حضور شرکت‌های اصلی صنعت نفت در این نمایشگاه گویای توجه و حمایت مجموعه نفت است و امیدواریم این نمایشگاه متناسب با سال‌های برگزاری خود تجربه و جایگاه لازم را به دست بیاورد. وی با تاکید بر این که حضور شرکت‌های مجموعه صنعت نفت و یا نمایندگان آنها همسو با تاکیدات ما برای حمایت از نمایشگاه بوده است، گفت: حضورنیافتن همه مدیران نفت در این مجموعه موضوعی مستقل از حضور شرکت‌های نفت است و نباید این حضور نیافتن را به کل نمایشگاه و سایر مسائل ربط داد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به برگزاری دست کم چهار نمایشگاه عمومی نفت در طول سال  گفت: همه این نمایشگاه ها عمومی و مشابه یکدیگر هستند و در یک سال اخیر سعی کردیم با تغییراتی این شرایط را تغییر دهیم، به همین دلیل، نمایشگاه اهواز را  به نمایشگاه سازندگان تجهیزات صنعت نفت بدل کردیم و نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران را نیز فضایی قرار دادیم تا تنها شرکت‌های بزرگ و پیمانکار اصلی در آن حاضر شوند. در همین راستا پیشنهاد دادیم  نمایشگاه انرژی کیش هم به فضایی برای حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری بدل شود و این تبادلات به شکل رسمی و متداول در این نمایشگاه اتفاق بیفتد. نعمت الهی گفت: البته گویا برای اجرایی شدن این پیشنهاد امسال فرصت و شرایط لازم مهیا نبود و امیدواریم این توصیه برای سال آینده محقق شود. البته ما به برگزارکنندگان این نمایشگاه توصیه می‌کنیم و تصمیم‌گیر نهایی خود آنها خواهند بود و ما در هر شرایطی حمایت خود را از نمایشگاه خواهیم داشت.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار امیدواری کرد که برگزارکنندگان نمایشگاه انرژی کیش در سال‌های آینده از حضور شرکت‌های خارجی بیشتری در نمایشگاه بهره ببرند و برخی اشکالات آن نیز برطرف شود و در ادامه گفت: در نمایشگاه نفت امسال تهران ٦٠٠ شرکت خارجی حضور داشتند که این میزان نسبت به سال گذشته ٣ برابر رشد داشت. به عبارتی وقتی فضا آرامتر و شرایط تسهیل شود، حضور شرکت‌های خارجی هم بیشتر خواهد شد. وی تصریح کرد: نباید نسبت به نتیجه اقداماتمان در یک سال خوشبین باشیم زیرا این اعتمادسازی‌ها زمان می‌برد و ما باید تلاش کنیم هر سال نسبت به سال قبل بهتر و بیشتر کار کنیم. این نمایشگاه یازدهمین دوره خود را می‌گذراند اما به نظر می‌رسد تجربه برگزارکنندگان به اندازه همین سال‌ها نیست. نعمت الهی در پاسخ به سئوالی در مورد تبدیل کیش به هاب انرژی هم گفت: با توجه به پروژه‌های متعددی که در اطراف جزیره کیش در حال اجراست و نیز شرایط کیش به عنوان منطقه آزاد تجاری و امکان حضور آسانتر شرکت‌های خارجی در آن، امکان بیشتری برای برگزاری نمایشگاه‌ها خواهد داشت.



  کد خبر : 279
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :